tisdag 17 februari 2009

Intervju med Max inför slutspurten

Från cigaretter, dagliga Tempobesök och nudelsoppa från 7Eleven till fullkornspasta, tonfisksallad och träning varje dag – hur känns det?
I början av veckan var jag sjukt trött och ledbruten på morgnarna, det känner jag även idag. Men på fredagen och lördagen när jag fått yoga och vila så var jag pigg och mådde superbt. Min kondis och styrka har nog ökat litegrann faktiskt, eftersom jag klarade joggingrundan utan paus.

Märkt några resultat som piggare, tröttare, smalare, starkare?
Efter första veckan har jag gått ner två kilo, om min kompis våg fungerar, men jag inbillar mig att det syns också.

Kommer du ta ta med dig något från projektet tillbaka till ditt vanliga liv?
Efter projektet tänkte jag dricka en hel del öl nu när våren kommer, och sitter man ute kan man ju dessutom röka obegränsat. En del träning får man ju av att skjutsa folk på cykel till och från svartklubbar... Nädå, jag kommer fortsätta tänka på vad jag äter. Och träna squash 2 ggr i veckan. Gärna en joggingrunda också=tre pass i veckan=jag blir 85 år.

1 kommentar: